Kaunter BR1M Di Johor Bharu Kecoh..



Kaunter penyerahan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 2.0 bagi Parlimen Johor Bahru di Stadium Tertutup Majlis Bandaraya Johor Bahru (MBJB) , kecoh apabila diserbu oleh kira-kira 20,000 orang yang menjadi penerima fasa pertama bantuan berkenaan.


Kekecohan bermula pukul 10 pagi apabila 6,000 penerima enggan mengikut arahan beratur oleh pihak urus setia, sebaliknya terus menyerbu 10 kaunter yang disediakan di dalam stadium itu.

Bagaimanapun, kekecohan sejam itu terkawal apabila pasukan keselamatan, termasuk anggota polis bantuan dan Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) berjaya mengawal keadaan.

******************
Alahai....

Kesian , macam kebulur sangat...

Low sivik..

Ini lah reality rakyat Msia di mana mana pun dan dalam keadaan apa jua pun..


Komen penulis kenapa kerajaan tak mengunakan sistem yang lebih baek seperti bank in ke akaun atau pos cek atau baucer ke alamat penerima ?kan senang tak payah beratur dan bersesak sesak.

Hmmm.. 'woi kawan ' kalau bank in mcm mana YB BN nak buat wayang  tunjuk muka berkempen pada rakyat. sampok di member aku..

ha ha ha ha...betui betui betui..tekena aku sebijik dgn kawan aku.  

Tertinggal Keretapi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
© Pen Canggih All Rights Reserved